Gespot in Londen

Onze VM’ers maken een inspiratietrip naar Londen. In de winkelstraten van de Britse hoofdstad spotten zij namelijk verrassende etalages geheel volgens de laatste trends. Kenmerkend voor het nieuwe etalagebeeld zijn de vrolijke en speelse collecties en presentaties, vaak met een knipoog. Benieuwd naar de trends? Lees dan verder.

Back to the 80’s

Grafische prints gecombineerd met knalkleuren zoals neon. Ook de typische 80’s fonts zijn terug. Bij Bottega Veneta zien we een heel kleurenpalet aan letters in verschillende fonts. Alle combinaties zijn mogelijk in het 80’s etalagebeeld. De etalages worden afgestyled met verrassende accenten. De Captain Karl Shopper van Karl Lagerfeld is daar één van. De prints doen denken aan een zeemanstatoeage met ankers, harten, zwaluwen en rozen. Typerend voor de het modemerk is dat Karl en zijn kat Choupette ook op de items pronken.

Effectieve productpresentaties etalages

The city is where it happens

In Londen kun je niet om Wimbledon heen. Zo kun je langs de Theems de wedstrijden live volgen terwijl je op een immense tribune van (kunst)gras zit. Niet alleen de stad past zich aan het tennisevent aan. Ook de etalage van Ralph Laurens staan geheel in het teken van Wimbledon. De kleding, accessoires en decorstukken. Zelfs de luifels en beplanting voor de deur matchen met het etalageconcept.

Effectieve productpresentaties etalages

Flowers, flowers everywhere

Omdat we er geen genoeg van kunnen krijgen. We blijven we de bloemetjes graag letterlijk buitenzetten. Dat geeft prachtige eyecatchers! Van losse blaadjes tot hele bloemstukken. Liggend, staand en soms zelf hangend. Uiteraard compleet door veel fleurige printjes in de collectie. Is het toeval dat Londen wordt gesierd door bloemtogen? Of zijn ze geïnspireerd door de droombruiloft van Meghan en Harry?

Effectieve productpresentaties etalages

Say it with colour

Als er iets kleurrijk is, is het de regenboog wel. Deze is dan ook in meerdere etalages terug te vinden. Elk op een eigen manier. Van een regenboog van hartjes op de ramen, tot een regenboog van lampionnen in de winkel. Charles Tyrwhitt betrekt zelf de entree bij de etalages met een regenboog waar je onderdoor kunt lopen.

Effectieve productpresentaties etalages

Eye spy fun

De Eye See campagne van Selfridges bestaat uit vrolijke en kleurrijke etalagepresentaties. Elke etalage is anders en een duidelijk statement op zich.  Van ‘Eye Candy’ suikerspinnen met zonnebrillen, tot ‘Eye Catching’ met vishengels. Met als vangst natuurlijk een zonnebril. Ook in deze etalages wordt met kleuren geëxperimenteerd. De gele berg bananen steekt goed af tegen de roze en oranje achtergrond. ‘Keep your eyes peeled!’ Opvallend aan de etalages is dat er bijna geen producten in staan. De (zonne)brillen vormen slechts een klein detail in deze spectaculaire decors, maar voegen zeker kijkvermogen toe.

Effectieve productpresentaties etalages

Very environmental

Dat duurzaamheid een trend is weten we al een tijdje. Ook in het etalagebeeld is deze trend op steeds originelere wijze terug te zien. Bijvoorbeeld met zonnepanelen als decór. Chanel maakt gebruik van oude container om haar pronkstukken op te presenteren. En wat dacht je van een hergebruikte, rode wasstraatborstel? Die steekt mooi af tegenover de metallic kast en accessoires. Tip van onze VM’ers: denk na voordat je iets weggooit. Misschien zit er wel een pareltje tussen.

Effectieve productpresentaties etalages

Good vibes only

Wat de meeste etalages gemeen hebben is dat fun centraal staat. Opvallende kleuren, grappige prints en tekeningen. Geen statische etalagefiguren. Reusachtige letters achter de ramen en een speelse look en feel. Vrolijke accessoires als ballonnen worden gemixed met metallics. De VM wordt niet alleen beperkt binnen de etalages. Door het decor uit te breiden tot op de straat komen de presentaties tot leven.

Effectieve productpresentaties etalages 

It’s a feast for the eyes!

 

3324

Deze bedrijven vertrouwen op Buro Beerbaum

 
3109
 
 

SCHRIJF JE IN VOOR
DE NIEUWSBRIEF


 

"De samenwerking met Buro Beerbaum is erg prettig. Daarnaast streeft Buro Beerbaum naar kwaliteit.
Wat ik erg fijn vind is de persoonlijke betrokkenheid bij het project. Topservice!"

 

Elise Vroonland, Marketing Manager Valtech

2018-02-22T10:48:10+00:00

Elise Vroonland, Marketing Manager Valtech

  "De samenwerking met Buro Beerbaum is erg prettig. Daarnaast streeft Buro Beerbaum naar kwaliteit. Wat ik erg fijn vind is de persoonlijke betrokkenheid bij het project. Topservice!"  
 

"De samenwerking verloopt soepel en gestructureerd. Samen naar hetzelfde doel.''

 

Annika van de Bovenkamp, Retailcommunicatie Škoda

2018-03-12T16:12:11+00:00

Annika van de Bovenkamp, Retailcommunicatie Škoda

  "De samenwerking verloopt soepel en gestructureerd. Samen naar hetzelfde doel.''  
Brand Loyalty Parijs en Bologna
 

"Het Retail Loyalty Congress was echt top. Zowel Parijs als Bologna is onwijs goed gegaan. We zijn trots. Mogen jullie overigens ook zijn!''

Martijn Verbruggen, Manager brand marketing, Brand Loyaty

2018-07-03T09:53:12+00:00

Martijn Verbruggen, Manager brand marketing, Brand Loyaty

Brand Loyalty Parijs en Bologna
  "Het Retail Loyalty Congress was echt top. Zowel Parijs als Bologna is onwijs goed gegaan. We zijn trots. Mogen jullie overigens ook zijn!''