5 tips voor productpresentaties die verkopen

Hoe trek je de aandacht van de shopper? Wat is de klantreis die hij maakt? Hoe creëer je herkenbaarheid en consistentie in verschillende filialen? In een sterk concurrerende markt blijft het een uitdaging om op te vallen. Hoe effectief is jouw huidige aanpak en welke met software kan jij jouw winkelcommunicatie optimaliseren? Wij geven 5 tips voor effectieve productpresentaties.

  1. Promoot de juiste boodschap op de juiste plaats

Voor sommige shoppers is de winkel het eindpunt van de customer journey. Voor de ander het startpunt om online de transactie af te ronden. Herkenning van de campagne en activatie vergroten hierbij de impact van de boodschap. Juist door verschil te maken tussen hoofd- en bijzaken.

BBB Cycling vernieuwt haar bestaande winkelconcept. Door middel van rebranding van de huidige winkelcommunicatie. Met als doel dat alle dealers eenduidig naar buiten treden met het nieuwe uiterlijk van BBB Cycling. Met een herziende versie van haar communicatiedragers. Het afwisselende gebruik van het logo, de slogan en sfeerbeelden trekt de aandacht en zorgt voor een onbewuste navigatie.

Met behulp van kwalitatieve en veelal beeldende materialen die afgewisseld worden krijgt BBB Cycling meer beleving. En dienen de logo’s en de schapcommunicatie als navigatietool.

  1. Presenteer promotiematerialen op verschillende niveaus

Houd hierbij rekening met de looproute en creëer stopkracht met een opvallend design, unieke afbeelding of inspirerend verhaal. Je wekt extra nieuwsgierigheid op door interactie. Bijvoorbeeld met de Supersize Smartphone. Hierop kunnen shoppers belangrijke bijzaken vinden. Denk aan productinformatie, een bestelmenu en filmpjes. Ook kunnen bezoekers hierop een review bekijken en achterlaten. Daarnaast is het mogelijk om via e-mail of social media een product of ervaring met vrienden delen.

Muntstad gebruikt de Supersize Smartphone om shoppers te informeren en in het beslissingstraject van de verkoop.

Naast dat de Supersize Smartphone een interessante eyecatcher is, maakt deze het laagdrempelig om informatie op te doen. Zo kunnen klanten bij Muntstad op hun gemak de specs van een auto bekijken. De stap om daarna een medewerker aan te spreken is hierdoor kleiner.

  1. Produceer kwalitatieve, flexibele duurzame winkelcommunicatie

Hierdoor bespaar je uiteindelijk distributie- en verzendkosten en verhoog je de zichtbaarheid in de winkel. Blijf daarbij wel verrassen. Bijvoorbeeld door het wisselen van boodschap, thema en locatie.

Met digitale schermen en permanente meubels is het vernieuwen van de etalages bij ICI PARIS XL eenvoudiger en effectiever. Met visual merchandising worden de fysieke decors geplaatst, als aanvulling op het sterke basisconcept.

Bewegende beelden trekken de aandacht van de passerende shopper. Dankzij de permanente meubels hoeven alleen de campagnematerialen als posters, raamstickers en samples nog fysiek te worden vervangen.

  1. Plan de promotiematerialen collectief in

Daarmee deel je voorraden en kosten. Met het online sharingpoint ‘Co-Point’ plan je 24/7 de materialen, heb je automatische facturatie en real – time inzicht in de voorraden. Daarnaast zie je wat de impact van de promotie is door de rapportages op filiaalniveau.

Zo worden de promotiematerialen voor Volkswagen collectief ingezet met de handige planningstool. Waar iedere dealer gebruik van mag maken.

Met Co-Point heeft Volkswagen altijd inzage in de actuele voorraad status. Nieuwe materialen nodig? Het is direct inzichtelijk wat er beschikbaar is en de materialen kunnen gelijk gereserveerd worden. Daarnaast is Volkswagen met Co-Point op de hoogte van de werkzaamheden op locatie.

  1. Plaats reclamematerialen door professionals

De juiste focuspunten maken namelijk echt het verschil. Waarborg daarnaast de kwaliteit. Wist je dat slechts een klein deel van de verzonden presentatiematerialen ook daadwerkelijk goed wordt gebruikt? Met retail service weet je zeker dat je campagne verzorgd en zichtbaar gepresenteerd wordt.

Wil je er net als ŠKODA van verzekerd zijn dat alle materialen op het juiste moment en op de juiste manier worden ingezet?

Met retail service hoeft ŠKODA zich geen zorgen te maken over de plaatsing van de auto- en raamvisuals bij alle dealers. Ze zijn er ervan verzekerd dat de promotiematerialen professioneel en volgens het concept gepresenteerd worden.

 

Effectieve productpresentatie, hoe dan?
Buro Beerbaum is dé specialist in retail services en visual merchandising. De shopper verleiden en activeren is wat wij het liefst doen. Door doelgerichte winkelcommunicatie en advies over hoe je de kosten en de milieuvoetafdruk kunt beperken. Met onze 5 P’s: promoten, presenteren, produceren, plannen en plaatsen. We maken het je graag gemakkelijk!

Benieuwd welke winkelcommunicatie invloed heeft op het creëren van merkvoorkeur en het aankoopgedrag van de shopper? Of heb je een nieuwe identiteit, waarbij je met eenvoudige items een totaal andere look en feel aan de winkel wil geven?

3324
 

LEG JOUW UITDAGING BIJ ONS NEER

 

Deze bedrijven vertrouwen op Buro Beerbaum

 
3109
 
 

SCHRIJF JE IN VOOR
DE NIEUWSBRIEF


 

"De samenwerking met Buro Beerbaum is erg prettig. Daarnaast streeft Buro Beerbaum naar kwaliteit.
Wat ik erg fijn vind is de persoonlijke betrokkenheid bij het project. Topservice!"

 

Elise Vroonland, Marketing Manager Valtech

2018-02-22T10:48:10+00:00

Elise Vroonland, Marketing Manager Valtech

  "De samenwerking met Buro Beerbaum is erg prettig. Daarnaast streeft Buro Beerbaum naar kwaliteit. Wat ik erg fijn vind is de persoonlijke betrokkenheid bij het project. Topservice!"  
 

"De samenwerking verloopt soepel en gestructureerd. Samen naar hetzelfde doel.''

 

Annika van de Bovenkamp, Retailcommunicatie Škoda

2018-03-12T16:12:11+00:00

Annika van de Bovenkamp, Retailcommunicatie Škoda

  "De samenwerking verloopt soepel en gestructureerd. Samen naar hetzelfde doel.''  
Brand Loyalty Parijs en Bologna
 

"Het Retail Loyalty Congress was echt top. Zowel Parijs als Bologna is onwijs goed gegaan. We zijn trots. Mogen jullie overigens ook zijn!''

Martijn Verbruggen, Manager brand marketing, Brand Loyaty

2018-07-03T09:53:12+00:00

Martijn Verbruggen, Manager brand marketing, Brand Loyaty

Brand Loyalty Parijs en Bologna
  "Het Retail Loyalty Congress was echt top. Zowel Parijs als Bologna is onwijs goed gegaan. We zijn trots. Mogen jullie overigens ook zijn!''